أخبار الفن والمشاهير

“بلوك” فجر السعيد لحساب سمية الخشاب عبر سناب شات يحدث ضجة واسعة .. ما القصة؟

أعلنت الإعلامية الكويتية فجر السعيد، أنها قامت بحظر حساب الفنانة المصرية سمية الخشاب عبر تطبيق “سناب شات”، وذلك لما تقوم الخشاب بنشره على حسابها.

وقالت فجر السعيد بمنشور عبر حسابها على “فيسبوك”: “الصدفة قادتني إلى حساب الفنانة سمية الخشاب في snapshat وبديت أتابعها من باب الفضول وكونها نجمة مهمة قلت أتعرف على الجوانب المختلفة في شخصيتها بعيدًا عن التمثيل”.

وتابعت الإعلامية الكويتية:”اكتشفت بأن هناك misunderstanding قوي عندها عن فكرة السناب أتصور أنها تعتقد السناب هو مراية كل شوية تبص على نفسها فيها أنا حلوة.. شعري حلو.. بعرف أعمل بوز البطه ولا لأ”.

ووجهت فجر السعيد كلامها لسمية الخشاب قائلةً: “لا يا حبيبتي إنتي فاهمة الموضوع غلط السناب شات برنامج #social_lif يستعرض فيه المشتركين يومياتهم ليكون هناك تواصل اجتماعي ياسميّه حتى الفاشنستات مبيعملوش اللي إنتي بتعمليه… ليه بس كده.. مين اللي فهمك السناب غلط”.

فجر السعيد وسمية الخشاب

وعقبت:”الفاشنستات اللي رزقهم على السناب مبيعملوش اللي انتي بتعمليه وبينوعوا… يوم يتصوروا ويوم يعرضوا ملابس ويوم يعلموا الناس ازاي تحط مكياج ويوم ياخذوا الناس معاهم جولة في المطاعم ومنيو الأكل وأيام كثيرة بيتكلموا.. مثلاً يتخانقوا مع بعضهم أو يلقحوا على بعض بالكلام وكله في إطار التنويع وsocial_lif..”.

وسخرت فجر السعيد من سمية الخشاب، متابعةً:”مو معقوله حبيبتي كل السنابات نشوف سمية وعيون سمية وحواجب سمية وهم بيرقصوا ورقبة سمية وهيا بتتكسر من الطرب وجمال ودلع سمية أسبوع اتابعك ماشفت إلا عيون سمية وشفايف سميه وشعر سمية.. كل يوم كل يوم كل يوم كل يوم كل يوم كل يوم كل يوم كل يوم صعبة.. بلوك”.

الكويتية تتعرض لهجوم من المتابعين

وتعرضت فجر السعيد لهجوم من متابعيها بسبب ما رأوا أنه تدخل في خصوصيات الآخرين، وجاء في التعليقات: “هو حد قال انك بتدفعي فلوس النت لبها يا حاجه متخليكي في نفسك”.

وكتب آخر:”هيا حرة فنفسها احنا مش وصايا على الناس”.

وأكدت إحدى المتابعات لفجر السعيد بأنها تحبها، وقالت:”أنا بحبك استاذه فجر بس المفروض ملكيش دعوه بيها هى حره تعمل اللى تعمله مال حضرتك مزعلاكى في ايه”.

وردت فجر السعيد في محاولة للدفاع عن نفسها في أحد التعليقات وقالت:”يا مدام انا باستنكر الفعل الدي لايليق بنجمه لها اعمال تحكي عنها ومش محتاجه تعرض نفسها بالعام .. واعتقد قريتي انا قلت بلوك بالاخير يعني مش حيتكرر الموضوع ..وبعدين سميه نجمه مش ست بيت وحسابها خاص ..فتستحمل المدح زي ما تستحمل القدح والا انتوا بتحبوا التطبيل بس”.

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى