أخبار الفن والمشاهير

ياسمين عبد العزيز تخضع لعملية جراحية صعبة وأحمد العوضي يطلب الدعاء لها

كشف الفنان المصري أحمد العوضي، عن خضوع زوجته الممثلة ياسمين عبد العزيز لعملية جراحية خطيرة دون أن يكشف تفاصيلها.

وكتب أحمد العوضي رسالةً مؤثرةً لزوجته “ياسمين” عبر حسابه الرسمي على “فيسبوك”، قال فيها:“يمكن ببان قدامكم دايمًا قوي، لكن الحقيقة أنا دلوقتي أضعف إنسان على وجه الأرض عشان أنا روحي مش معايا، أنا ضعيف جدًا من غيرك انتي لازم تبقي كويسة ولازم تقومي بالسلامة”.

وتابع :“أنا لأول مرة أكتب من غير ما أكون مفكر أنا بكتب إيه وهكتب إيه، بس انتي هتقومي إن شاء الله بإذن الله عشان انتي وعداني وعد وهتتفذيه“.

ووجه أحمد العوضي كلامه لياسمين عبد العزيز قائلاً:“أنا عاوزك تبقي كويسة وتقومي عشان أقولك أني لو كنت ببينلك أني بحبك مرة فالحقيقي واللي جوايا إني بحبك ألف مرة، وأنا دلوقتي مش قوي زي ما إنتي بتشوفيني أنا دلوقتي ضعيف ضعيف جدًا.. لحد ما تقوميلي تاني عشان زي ما إنتي بتاخدي قوتك مني أنا كمان باخد قوتي منك.. قومي عشان أنا بحبك”.

شاهد نسرين طافش تثير الجدل بصورتها بالهوت شورت

وتابع الممثل المصري:“بحبك أكتر بكتيير من كل الكلام اللي أنا كتبته أكتر بكتير من كل اللي عدينا بيه مع بعض من أيام حلوة ومواقف صعبة مرت علينا.. أكتر بكتير حتي من الموقف اللي إحنا فيه دلوقتي.. أنا بحبك”.

واختتم العوضي كلامه بطلب الدعاء لياسمين عبد العزيز، مُعقباً: “ادعوا لها تقوم بالسلامة زي ما أنتو دايما بتدعولها بالنجاح والتوفيق.. هي دلوقتي محتاجة دعواتكم”.

ياسمين عبدالعزيز في العناية المركزة

وحرص عدد من النجوم على مواساة أحمد العوضي، وتمني الشفاء لزوجته ياسمين عبد العزيز.

فنشرت منى زكي عبر خاصية “الستوري” على انستجرام صورة صديقتها المقربة وكتبت:“يا رب بحق الأيام الكريمة دى تقومى بالسلامة يا ياسمين وترجعى لولادك وبيتك.. ادعولها تقوم بالسلامة يا رب”.

هذا وقد أكد مصدر مقرب من ياسمين عبد العزيز، أن حالتها الصحية مستقرة، وتتواجد حاليا في العناية المركزة بأحد المستشفيات الكبرى، بعد أن خضعت لعملية جراحية استغرقت ساعات.

وأضاف المصدر أن “ياسمين”، قبل دخولها غرفة العمليات، شددت على المقربين منها عدم الإفصاح عن أي تفاصيل حول نوع العملية الجراحية في الفترة الحالية، وبناءً على رغبتها تكتم أفراد أسرتها وأصدقاؤها المقربون، على نوع العملية الجراحية.

فيما اكتفى الفنان أحمد حلمي، وهو أحد الأصدقاء المقربين لياسمين عبد العزيز، بالقول عبر حسابه على “فيسبوك” بقوله: “عملية صعبة”.

مقالات ذات صلة

تعليق واحد

  1. تنبيه: إصابة ياسمين عبد العزيز بتسمم بكتيري في الدم بسبب "إهمال طبي" - وكالة الوطن الإخبارية

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى